Challenge: Buy Nothing New October

Wist je nog dat ik vorig jaar een maand niets nieuws kocht? Wel, dat ga ik dit jaar weer doen. Ik doe mee aan Buy Nothing New October. Jij ook?

Een maand lang niets nieuws kopen: het zou ervoor zorgen dat je geld bespaart, meer bewust wordt van wat je al hebt en creatiever wordt. Ik kan dat beamen (niet biemen, be-amen). Vorig jaar deed ik in de maand november een Buy Nothing New-maand en het was heerlijk. Ik maakte zelf kaarsenhouders en leerde de spullen te gebruiken die ik al had. Dat nog eens ervaren kan nooit kwaad, dus doe ik dit jaar weer mee. De spelregels? Een maand lang niets nieuws kopen houdt in dat je:

-geen kleding koopt;
-geen make-up aanschaft;
-geen decoratie voor thuis shopt.

Uiteraard is het toegestaan eten, medicijnen en de nodige verzorgingsproducten als deodorant en tandpasta te kopen.

Update: je via de Zenfiles aanmelden om mee te doen met deze challenge is niet meer mogelijk!

Wie doet mee? Laat een reactie achter in de comments! Degenen die de uitdaging aangaan, ontvangen in oktober wekelijks mail met inhoud die hier niet op de site verschijnt! Premium-content, dus, speciaal voor jou!

28 gedachtes over “Challenge: Buy Nothing New October

    1. Hi! De Buy Nothing New-maand heeft eigenlijk meer richtlijnen dan regels. Dat is om de lat niet te hoog voor jezelf te leggen. Je hoeft niet in één keer radicaal je shopgewoontes te veranderen; vaak zorgt dat er juist voor dat je de mist in gaat. Als jij het dus nodig vindt om wel cadeautjes voor familieleden te kunnen kopen: doen. Ik zou wel voor mezelf opschrijven wat je dan niet van plan bent te kopen, om wel de controle te houden. Is het een beetje duidelijk zo? :-))

  1. I’m in! Mijn portemonnee kan dit wel gebruiken, plus wie weet komt mijn creativiteit ook eens naar boven! :)

  2. Ik doe graag mee. Heb het al eerder ervaren en voelt heerlijk. Je beseft je dat je eigenlijk niet zoveel nodig hebt. Mijn grootste zonde zijn eigenlijk de tijdschriften zoals happinez en flow maar ach een maandje zonder.

  3. oké… ik doe dus mee hè… en nou heb ik al 2x iets niet gekocht (en het is pas 3 oktober) Máár… nou had ik vorige zaterdag besloten dat het echt tijd wordt voor een nieuwe fiets en hadden we al gekeken maar nog niet gekocht want morgen hebben ze bij de fietsenwinkel tot 70% korting op alle fietsen… Ik weet dat het geen noodzakelijk iets is… maar ik heb er wel al heel lang over nagedacht en ik was van plan om er echt pas een te kopen als de deal mega goed is… maar ik ben dus nu heel benieuwd naar jullie mening hierover….

    1. Hi Maaike,

      Eerlijk? Ik zou het zelf doen. Zoals ik naar iedereen mailde: het gaat niet per se om volhouden, maar je bewust zijn van je aankopen. Een middel om dat te doen is deze maand iets laten liggen, maar als jij hier al een week mee bezig bent, inclusief letten op kortingen, vind ik dat bewust genoeg. Iets als een fiets is dus geen impulsaankoop. Ik zou wel met mezelf afspreken dat het hierbij blijft, omdat je na een fiets misschien al snel denkt: die trui kan er ook wel bij.

      Succes!

      1. ah gelukkig! Ik heb sinds gisteren een prachtige (lichte) fiets die veel beter fietst dan mijn oude (8 jaar oude) fiets. Ik heb zelfs 100 euro minder uitgegeven dan ik van plan was (incl fietstassen die mijn zoon 2 weken geleden per ongeluk sloopte)

        Ik heb alleen nog een nieuwe kalender voor het hele volgende jaar gekocht…. dus nee geen nieuwe kleding en ook geen spulletjes voor in huis… zelfs geen ingrediënten voor die nieuwe taart die ik eigenlijk al wilde maken (maar waar geen reden voor is)

        Jullie ook nog succes de komende 25 dagen…. dat moet lukken toch!!

  4. Strak plan! I’m in.
    Mijn versie wordt: geen nieuwe boeken (eerst maar eens de stapel ongelezen doorwerken) en geen kleding. Voor de rest (kan zo direct niet bedenken wat dat zou zijn): goed over nadenken en motiveren wanneer het “noodzakelijk” blijkt. Onder het motto “Fanatisme heeft nog nooit iemand deugd gedaan.” :)

  5. After checking out a number of the articles on your web site, I really appreciate your way of blogging.
    I saved it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my
    website too and let me know how you feel.

Reacties zijn gesloten.